Werkwijze

 

Mijn uitgangspunt tijdens de begeleiding is om kinderen gebruik te leren maken van hun sterke kanten.

Het ene kind is meer visueel ingesteld, de ander is auditief sterker, weer andere kinderen leren het meest door te ervaren en te handelen of vanuit het gebruik van vaste strategieën. Ik vind het belangrijk dat kinderen zich bewust worden van hun sterke kanten en deze optimaal leren inzetten.

 

Tijdens het vrijblijvende oriënterende gesprek bespreek ik met u en uw kind de mogelijkheden: wat is de hulpvraag en wat kan ik daarin voor uw kind betekenen?

U kunt kiezen of de begeleiding/het onderzoek bij mij in de praktijkruimte, op de school van uw kind (in overleg met de school) of bij u thuis plaatsvindt.

Een begeleidingstraject bestaat in principe uit 8 begeleidingsmomenten. Een tussentijds en/of eindgesprek horen bij het traject.

Indien gewenst krijgt u een schriftelijke rapportage van de begeleiding en volgt een evaluatie of voortgangsgesprek met u en uw kind.

(Eventueel samen met de leerkracht van uw kind)

 

Sinds 2017 ben ik ook gecertificeerd Kernvisiecoach en ik vertel u graag wat de mogelijkheden zijn voor een traject vanuit de Kernvisiemethode. 

Zie voor uitgebreidere informatie ook www.kernvisiemethode.nl.

 

Logo Kernvisie methode

 


Maak een gratis website Webnode